2011. március 14., hétfő

Szülinap - vonatos torta

"Remek a hangulatom, ma van a szülinapom..."... Kisebbik gyerkőcömnek ma van a szülinapja, ezért egy vonatos tortával leptem meg. Most készítettem először, s nem sorolnám a könnyű kategóriába. Sajnos nagyon gyorsan köt a csokimáz amivel le kell önteni, ha nem dolgozunk gyorsan akkor megszárad, s már nem lehet kenni. Ezt még nekem is gyakorolni kell...mindenesetre azért megmutatom, hogy mit sikerült kreálnom...

...ha nem is a legszebb, az íze az nagyon fincsi :D!

Alapként egy 8 tojásos piskótát használtam (8 tojásfehérjét kemény habbá verek, majd apránként hozzáadok 8 evőkanál porcukrot, amibe előzőleg egy csipet sót teszek, majd 1-2 perc után hozzákeverem a 8 tojás sárgáját is, s ezzel további 2-3 percig verem. Ezután fakanál segítségével óvatosan belekeverek a masszába 8 evőkanál lisztet, amibe egy késhegynyi szódabikarbónát teszek előzőleg. Sütőpapírral bélelt tepsibe közepes/alacsony hőfokon készre sütöm (kb. 15-20 perc). A sütőt félidő előtt nem szabad kinyitni, mert összeesik a piskóta)!
A neten találtam a "szabásmintát", ami alapján a részeket kivágtam a piskótából. A "minta" az alábbi linken érhető el:
http://www.ritakonyhaja.hu/nassolda/tortak/2499-vonat-torta-recept.html

Mivel a fiacskám a tejbegrízt szereti, ezért olyan krémet kerestem, aminek ez az alapja. Ekkor jutott eszembe, hogy a mézes-krémes ilyen töltelékkel rendelkezik. 
Alaprecept (szintén mamámtól tanultam) a krémhez: 3 dl tejet 1 vaníliás cukorral felforralunk, s 4 ek. búzadarát adunk hozzá. Ezután kihűtjük. 15 dkg vajat habosra keverünk 20 dkg porcukorral, s összevegyítjük a sűrű tejbegrízzel (én kézi mixert használok ehhez a művelethez, szerintem sokkal könnyebb, lágyabb lesz a krém). MEGJEGYZÉS: a tortához 2 adag krémet készítettem, de ebből majdnem a fele megmaradt (a vaj mennyiségét 25 dkg-ra csökkentettem, s cukorból is csak 30 dkg-ot használtam).

Ajánlom ezt a receptet azoknak, akik kedvelik a nagyon édes sütiket (esetleg tejbevonó helyett étcsokisat érdemes használni, talán kicsit csökkenthető vele a nagyon édes érzés).

Mindenesetre nálunk sikert aratott...azért még a "teherkocsiból" egy fél adag megvan...

4 megjegyzés:

  1. Nagyon szuper torta! Ezt én is ki fogom próbálni. Boldog szülinapot kívánok a fiatalúrnak!

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Köszi, átadom majd neki. Szerintem is fincsi volt a torta, jól is néz ki, csak egy kis kézügyesség kell hozzá (és gyakorlat, mint írtam)...
    Iza

    VálaszTörlés
  3. A bevonóval tényleg gyorsan kell dolgozni. Nekem egyébként bevált segédeszközöm ilyen esetekre a hajszárító, forró levegője gyorsan ismét kenhetővé melegíti a mázat.

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Ez jó ötlet, még sohasem próbáltam...köszi a tippet :D!
    Iza

    VálaszTörlés